Mahinapua

Igår så var det utklädning och party på schemat. En mycket rolig kväll! På dagen fick vi se fina vyer (som alltid). Vi gick en lång promenad längs kusten så vi fick gå vid havet. Så himla vackert det alltid är med vatten.

Nu är vi i Franz Josef där vi ska spendera två nätter. Skönt att slippa byta hostel varje dag! Eftersom internet här är sämst och blogg.se aldrig vill publicera mina bilder när jag lägger in nån så blir detta tyvärr ett bildlöst inlägg. Förlåt för det!
Ha det bra så länge!

Så vackert

Detta land handlar mycket om vad man kan se med ögonen. Och alla ska veta att det man ser är långt ifrån vanligt. Så det är vad våra dagar handlar mest om. Att ta in hur obeskrivligt vackert det verkligen är här. Det blir nästan otroligt egentligen. Hur många kullar som finns, hur många fina klara vatten som forsar och hur grönt och friskt allting är.
Det är som att kolla på ett kort på en resebyrå, perfektion inuti minsta detalj.
Det är klart, vill man inte ha perfektion så hittar man alltid något fel, men i det stora hela så är det de. Perfektion.

Vi lever ba så ni vet

Gårdagen

Efter en lugn gårdag som bestod av promenad, mat och film så drar vi idag oss vidare mot Rivervalley. Ha de så bra allihopa!

Taupo

Nu är vi framme i Taupo där vi ska stanna i två nätter, skönt! Idag har vi varit på en grej också, där fick man se gejsrar spruta upp i luften och även kiwifågeln som har 5% chans att överleva i naturen.
Väldigt intressant och roligt! Vi fick även äta ett ägg som vår guide kokade i en varm källa i marken.

Hur vackert är inte bilden nedan, blir nästan nöjd för att jag har varit där. Alltså nz är verkligen hur fint som helst, och det som är så roligt är att dessa små vackra ställen finns överallt!

21 februari

Hobbiton
Så himla ballt vare! Starstruck på hög nivå!
Nu såhär efter så vill man bara hem och se filmerna och jämföra. Gillade det verkligen, och guiden var superbra! Vi köpte en kaka och muffin och fick varsin dryck. Jag tog äppelcider och Jocke tog nån öl. Gott vare!
Vi fick se platserna där de hade spelat in filmerna och höra massor av bakgrundshistoria.

Älskar verkligen hur planerat kiwiexperience är, ledarna har verkligen koll på när var hur. Och jag gillar ju tider och datum och planering så detta är super för mig!

Har så mycket bilder men eftersom blogg.se alltid strular när jag lägger in flera bilder så blir det bara en!

20 februari

Black water rafting
Hur ballt var inte det!
Vi fick ta på oss våtdräkter och stövlar och hjälm och sedan fick vi en gummiring som vi skulle åka i då. Vi gick alltså ner i grottor under jorden och flöt i vattnet där nere.
Vi såg massor med glowworms och det var hur vackert som helst! Vi kom oss också ner för två vattenfall (inte så höga) men de var så spännande och kul!
De tog bilder som vi skulle få mailat sen.

19 februari

Upphämtade av kiwibussen och sedan bar det av mot hot water beach. Efter tre timmar var vi framme och då fick vi checka in och sedan bar det av igen. 40minuters promenad till en vacker strand. Samma strand där Narnia hade spelat in. Wowfaktor på den- check.
Kommer att ha träningsvärk imorgon efter den gångturen. Var inte platt mark om vi säger så. Uppförs och nerförs hela tiden.
På kvällen kring tio så drog vi till hot water beachen och grävde våra egna pooler. Riktigt ballt!

Dygna

Kom fram vid 1 på natten och allt gick bra med kontrollerna. Vi har inte gjort många knop dom senaste timmarna. Vi har bara försökt sova utan att lyckas. När man kommer ifrån 40 plusgrader så blir man chockad när det bara är 17 så har varit kyligt hela natten. Men nu på morgonkvisten (klockan 5) blev det frulletid. Jag valde KFC och för Jocke blev de donken. Inte helt fel de alltså.
Nu sitter vi på en buss påväg till Queenstreet där kiwibussen ska hämta upp oss. Ha de så bra!

Framme

Tack Australien för allt nu NZ

Igår

Igår så hängde vi vid lagunen hela dagen och på kvällen så var det fest med rumskompisarna. Kul men vår kväll avslutades tidigt för när vi gick ut så var det noll drag. Det var ju trots allt en tisdag!

Förrgårskväll

Igårkväll så köpte vi massa gott och gick och satte oss vid vattnet. Vilken harmoni! Det var också miljoners med fladdermöss som flög ovanför vilket är ganska ballt!
(Skulle ha publicerats igår men blogg.se eller internet är kaos).

Alla hjärtans dag

Hej på er!
Gårdagen var rätt lugn, vi bytte hostel till Gilligans som inte låg så långt bort från de gamla, så de var skönt! Här verkar det jättebra med pool och nattklubb.
Vi spenderade dagen vid lagunen och sedan käkade vi på donken.
Middag käkade vi på dominos (världens bästa pizzor) med Ronnebygänget. De drog till Bali igårkväll tyvärr.
Sen gick vi ner till vattnet och satte oss på en filt och bara njöt. Mys!

Idag har vi inte mycket planer heller, blir nog att sola och försöka hitta regnjackor till nz. Helt omöjligt känns det som haha.

Lördagskväll

Kvällen var mycket bra, gänget saknade dock en person. Jacob som har fått dyksrsjukan och som nu ligger på sjukhus. Usch och fy, men han kommer bli bra iallafall! Men annars var kvällen rolig. Idag väntas inte mycket som vanligt. Fasen vad skönt alltså!

Solig dag och bränd

Standard att jag brände mig igår, men inte så farligt så idag blir det nog lagunen igen. Himla trevligt där, sen ikväll blir det ferre och är sjukt taggad. Och imorgon byter vi hostel!
Ha de så bra!

Snorkling och dykning

Trodde att jag också skulle få dyka men när jag fyllde i formuläret så fick jag inte godkänt på grund av min astma. Surt. men var inte mycket att göra åt det. Men dagen vart väldigt lyckad ändå. Hade sol hela dagen och maten var väldigt god. Och Jocke hann snorkla också. Här får ni några bilder.

Boatcruise

Såhär taggade är vi
haha även fast de ser ut som Jocke ska börja grina

Café fika

Idag har vi solat vid lagunen och sen varit och fikat med Ronnebygänget på café fika - svenskt café i Cairns. Käkade en semla såhär två dagar efter fettisdag. Jocke åt en prinsesstårtsbit. Gott var det iallafall! Ikväll blir det kanske lite party men bara lite för imorgon ska vi ju ut på reefcruise med dykning på schemat. Hejsvejs!

Sista stoppet

Nu åker vi buss mot sista stoppet på Australiens östkust. Den 18de åker vi till nz och det känns super.
Men först ska vi njuta av Cairns, ser också ljust ut med vädret så vi håller tummarna!
(Skulle publicerats igår)

Lyckan är oändlig

Så himla kul det var. Vilken känsla. Efter 7timmars väntande för att se om vädret skulle hålla så fick vi äntligen gå på planet och kasta oss ut. Var så sjukt roligt och vilka vyer. Shit. Mår fortfarande efter hoppet.

Lugn dag

Idag har vi bara tagit det lugnt, eller vi hade tydligen ej bokat ett hostel här så när vi kommit till de hostel vi trodde vi bokat så var det fullt. Men då drog vi bara vidare och detta hostel som vi är på nu är en dröm. Vitt och fräscht och man ba mår här. Ikväll blir det tidig morgon för imorgon väntas något spännande.

Haha hoppa fallskärm ska vi göra, orkar inte vara en hemlighetsmakare. För själv är jag så nyfiken så jag blir irri när folk gör så, slutar oftast med att jag ba frågar dom personligen haha.
Ha de bra iaf!

Hejdå Townsville

Nu åker vi vidare mot missionbeach. Hotellet och staden har varit super. Hotellet speciellt kan verkligen rekommenderas, billigt och så hjälpsamma receptionister. Är supernöjd över dessa två dagar.

Älska glass

Idag är det soligt ute och såå varmt. 36grader och vi har varit ute och gått, sjukt lökigt!
Det var också en marknad bara på gatan nedanför och där köpte vi mango och banan som vi ska ha i vaniljyoughurten. Mumma, längtar redan.

Vi köpte också nu väldens godaste glass. Ett tips till alla er som ska till Australien. Det är hur mycket cookiedeg som helst, man får en degboll för varje tugga. Siiiign på de alltså!
Nu ska vi gå och bada i poolen som hotellet har. Vi hörs!

Lite mer om whitsunday

Ska berätta lite tydligare om whitsunday.
Första dagen så åkte vi bara båt till resorten. Rummen var så stora och fina. Sen var det middag och lite fest på kvällen. Men det var inte så många som drack för de ville väl kanske inte vara bakis på båten antar jag. Men vi som var uppe hade kul ändå!
Dagen efter så stod väckaren på 06.45 för det var frukost 07.00.
Vädret var då sådär så de visste inte om det var okej att åka ut. Men efter ett tag så bordade vi båten och drog ut till havs.
Vi åkte en lång stund innan det var dags för snorkling. Helt underbart var det. Säger bara wow.
Sen var det whitheaven beach, personligen hade jag nog lite för höga tankar om den. De var en vit strand. Men den var fin ändå.
Påvägen hem så hann vi se både örnar och delfiner. Väldigt mäktigt!
På kvällen var det fest och karaoke och självklart för att man inte kan säga nej så vart man uppdragen. Mamma Mia om någon undrade haha!
Dagen efter var det en Bushwalk. En 30minutare dit och kolla på den spektakulära utsikten sen traska hemåt.
Vi fick också prova på att knäcka och dricka/äta kokosnötter. Sjukt roligt var det!

Summan av kardemumman var att denna resa var sjukt rolig. Lite dåligt väder men det blev vad man gjorde det till helt enkelt!

Townsville

Sitter i bussen påväg till Townsville, där blir det hotell som belöning för alla tältnätter. Så skönt att slippa hostel för två nätter. Igår vart det party med Skellefteåtjejerna Moa och Klara. Mycket roligt, men när väckarklockan ringde kvart över 6 så var det inte lika roligt. Men upp kom vi och hann med bussen som rullade halv 8.
(Skulle ha publicerats för några timmar sen)

Whitsunday

Har verkligen haft det sjukt bra på whitsunday och koalaresorten som vi bodde på. Var otroligt fint. Dock hade vi inte lika tur med vädret, men så kan det vara. Vi snorklade och festade och hade de allmänt kung.

Andra februari

Idag 20, gammal som gatan. Sjukt känns de iallafall! Men kul!
Firade med frulle på café sen donken på de. Och ikväll blir det utekäk. Livet leker. Samt sol på det, hur underbart!
Ha de bra så länge!

Orkar inte ens Jockes sjuka bränna.

Airlie Beach

Idag åkte vi med stockholmarna och skellefteåborna till k-Mart och jag köpte fyra tröjor. Billiga som tusan var dom också. Check!
Nu sitter vi i bussen Påväg mot airlie beach där vi ska åka båt och snorkla (whitsunday).
Längtar väldigt mycket, så kommer inte blogga då heller pga av internet.
Hoppas alla har det bra!