Camping

För att sammanfatta gårdagen med ett ord- kaos. Tyckte jag iallafall, tur jag har min klippa som alltid är lugn som en filbunke. 
Efter en felbokning på ett hostel som vi inte märkte förrän klockan 2 på dagen så började paniken komma för mig iallafall. Vi gick runt och frågade på vad som kändes som alla hostel och hotel. Men på grund av att det är Australian day den 26 så är allt verkligen ALLT fullbokat. Vi begav oss då nerför den jävlart längsta nerförsbacken jag gått på. Inflikar att det var med vår inte så lätta packning. Tills vi kom ner till stranden, frågade då några fler hostel men det var fullt. Vi fick guidning till en informationsstation och frågade då. Där sa hon att tältning var förmodligen vårt enda alternativ. Tur som var så fick vi både tält och sovsäckar av våra roomisar i Manly. Här i Australien så finns det inte någon allemansrätt utan man måste tälta på speciella campingplatser. Därmed så skickades vi med buss till centralstationen och sedan vidare med en annan buss till noosaville. Samma busschaufför körde båda gångerna och han sa att vi hade bara behövt ta en buss egentligen. Så vi fick åka gratis andra gången. Vilken kille, hjärta han så mycket.
Vi kom fram och satte upp tältet och båda kom vi överens att detta är något vi kan skratta åt senare. Fladdermöss och fåglar utan dess like. Varmt i tältet- ingen ac här inte. Men vi överlevde första natten och kommer säkerligen att överleva denna natt också. 
Vår ekonomi går bara uppåt när vi sover i tält. 12$ natten när boende egentligen kostar mellan 20-30$. Vääärt! 
Därför lyxade vi till med donken till frulle. Nu ska vi handla inför bushcampen imorgon. Ha de bra!
Min klippa som när jag var nära till tårar bara säger "det löser sig".
Lite fladdermöss?!
När jag vart mer taggad på campingen.





Kommentarer
Anonym säger:

Tur att det löste sig och tur att han är en klippa😉❤️

2016-01-24 | 22:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback